נוהל גילוי מרצון טרם פורסם - כיצד ניתן ומומלץ לפעול
חשבים - השירות המקיף וללא הגבלה בעולמות המיסים, דיני עבודה, פנסיה וגמל
לקבלת מחיר אטרקטיבי השאירו פרטים ונחזור בהקדם

נוהל גילוי מרצון טרם פורסם - כיצד ניתן ומומלץ לפעול

מאת: רו"ח, משפטן אלעד נעמן | | | 16/04/2023

| |

נוהל גילוי מרצון הוא נוהל אשר מפורסם על ידי מס הכנסה מדי תקופה ומאפשר למי שלא דיווח כנדרש על כלל הכנסותיו בעבר, לפנות ביוזמתו באמצעות מייצג מטעמו לרשות המיסים ולבצע הסדר שבמסגרתו יושלם המס בגין ההכנסות הלא מדווחות. רלוונטי למי שבבעלותו כספים בחשבונות בנק בעולם שטרם דווחו לרשות המיסים בישראל כנדרש או הכנסות ממטבעות דיגיטליים שלא דווחו, ביצע פעולה של החלפת אלטים במטבעות דיגיטליים ולא דיווח על כך, והפיק הכנסות שלא דווחו כנדרש במהלך השנים בארץ או בחו"ל

נוהל גילוי מרצון הוא נוהל אשר מפורסם על ידי מס הכנסה מדי תקופה ומאפשר למי שלא דיווח כנדרש על כלל הכנסותיו בעבר, לפנות ביוזמתו באמצעות מייצג מטעמו לרשות המיסים ולבצע הסדר שבמסגרתו יושלם המס בגין ההכנסות הלא מדווחות.

למי זה רלוונטי?

אם בבעלותך כספים בחשבונות בנק בעולם שטרם דווחו לרשות המיסים בישראל כנדרש, והכנסות ממטבעות דיגיטליים שלא דווחו, ביצעת פעולה של החלפת אלטים במטבעות דיגיטליים ולא דיווחת על כך, או הפקת הכנסות שלא דווחו כנדרש במהלך השנים בארץ או בחו"ל.

האם ניתן לבצע כיום הליך גילוי מרצון?

רשויות המס מוציאות אחת לתקופה הוראות שעה לנוהל גילוי מרצון, ומי שמשתתף בו לרוב זכאי לחסינות פלילית.

כיום אין הוראת שעה לנוהל גילוי מרצון (הוראת השעה האחרונה הסתיימה ביום 31.12.2019), אך ניתן בכל זאת לבצע הסדר מול מס הכנסה בהליך לא פורמלי.

בפנייה פרטנית לרשות המיסים ניתן ואף רצוי לבצע הליך של גילוי מרצון אם היה אי דיווח. הפנייה היא לפקיד השומה הרלוונטי, והיא מצריכה ידע מקצועי, ניסיון והבנה בתחום ספציפי זה.

פנייה שלא דרך איש מקצוע בעל ניסיון עלולה להידחות ואף לגרום לנזק ולסכן אתכם.

גילוי מרצון אנונימי

קיימים כמה מסלולים לנוהל גילוי מרצון. העיקרי הוא המסלול האנונימי.

במסלול זה המבקש מגיש בקשה אנונימית דרך המייצג וחלות עליה כל ההוראות של נוהל גילוי מרצון. רק לאחר אישור הסכם שומה עקרוני שהתגבש עם פקיד השומה לתיקון הדיווח ולתשלום המס במידת הצורך, נחשף שמו של המבקש, באישורו, לפני רשות המיסים.

למבקש קיימת האפשרות למשוך את הבקשה בכל שלב בהליך טרם חשיפת שמו.

זהו מסלול שנותן גמישות למגיש הבקשה, כך שיוכל להגיע לתוצאה הטובה ביותר ולהתקדם לאישור ההסכם ולסיום הפעולה לשביעות רצון שני הצדדים.

מה עוד חשוב לדעת?

במסגרת הפנייה לגילוי מרצון יש לחשוף את כל העבודות והמידע הרלוונטי – שנות המס, מקורות הרווח, ההכנסות המדוברות, סכומי המס החסרים, נכסים קיימים ועוד.

נוהל גילוי מרצון לא יחול על הכנסות שאינן ממקור חוקי (עסקאות סמים וכדומה).

כל אדם זכאי ליהנות מהליך גילוי מרצון פעם אחת בלבד.

אם ההליך נעשה שלא בתום לב והעובדות שהוצגו אינן מלאות ונכונות, רשאי פקיד השומה לבטל את ההסכם למפרע.

הכותב – אלעד נעמן, רו"ח, משפטן, יוצא רשות המיסים ואחראי בפקיד שומה על נוהל גילוי מרצון האנונימי, מייסד משרד בוטיק המתמחה בכל תחומי המיסוי הישראלי והבינלאומי, גילוי מרצון ומטבעות דיגיטליים. מספר טלפון – 073-7948088 אימייל ישיר: elad@nc-tax.co.il

 

חשבים - השירות המקיף וללא הגבלה בעולמות המיסים, דיני עבודה, פנסיה וגמל
מאגרי מידע מקיפים | מענה מקצועי | מחשבונים
לקבלת מחיר אטרקטיבי השאירו פרטים ונחזור בהקדם
מאמרים נוספים באותו נושא
המוצרים שלנו