נפילת חומת הסודיות הבנקאית
חשבים - השירות המקיף וללא הגבלה בעולמות המיסים, דיני עבודה, פנסיה וגמל
לקבלת מחיר אטרקטיבי השאירו פרטים ונחזור בהקדם

נפילת חומת הסודיות הבנקאית

מאת: עו"ד, רו"ח יניב סיימון | שותף במחלקת מיסים במשרד עורכי דין ברון ושות', מומח | 27/07/2014

| |

בכנס השרים של ארגון ה-OECD (ארגון כלכלי בין לאומי, הכולל יותר מ-60 מדינות וביניהן גם מדינת ישראל) שהתקיים בתחילת חודש מאי, נחתמה בין היתר הצהרה Declaration on Automatic Exchange of Information) in Tax Matters), אשר נועדה לחייב את המדינות להעביר באופן אוטומטי מידע הקשור למס הכנסה ולהלבנת הון למדינות האחרות החתומות על ההצהרה.

פרט למדינות החברות בארגון, תמכו (וחתמו על ההצהרה) ביוזמה זו של ה-OECD מדינות נוספות הכוללות את: ארגנטינה, ברזיל, סין, קולומביה, קוסטה ריקה, הודו, אינדונזיה, לטבייה, ליטא, מלזיה, ערב הסעודית, סינגפור ודרום אפריקה.

ההצהרה שלעיל סוללת למעשה את הדרך אל הקריסה הסופית של חומת הסודיות שאפשרה לבנקים ולמוסדות הפיננסיים לשמור בקנאות יתרה על הפרטיות ועל הסודיות של לקוחותיהם, בכך שאותן מדינות יחויבו ליישם בתחומי מדינתם סטנדרט גלובלי ואחיד של העברת מידע פיננסי באופן אוטומטי, מידע הקשור ללקוחות הבנקים והמוסדות הפיננסים המצויים בתחומי מדינתם. הסטנדרט נקבע ונכפה זה מכבר על ידי ממשלת ארצות הברית בהליך המוכר בשם FATCA על מרבית המדינות המתפתחות בעולם וביניהן גם מדינת ישראל וגם שוויץ, אשר שימשה עד לא מזמן מעוז וסמל לסודיות הבנקאית בעולם כולו.

למעשה יקנה הסטנדרט לכל המדינות החברות בארגון סמכויות משפטיות שיאפשרו להן להשיג את כל המידע הפיננסי מהמוסדות הפיננסיים המצויים במחוזות אחרים ולהיפך, הכול כדי לנסות ולמגר התחמקויות מתשלום מס והלבנת הון מצד אזרחי המדינות הללו, תוך כדי פגיעה עמוקה בזכויות יסוד המוקנות לפרט, ובכלל זה הזכות לסודיות ופרטיות, מתוך הבנה כי חתימה על אמנה שכזו הכרחית לשיקום הכלכלה ולעידוד הצמיחה הכלל עולמית.

על פי הפרסומים מצד נציגי רשות המסים, בימים הקרובים יזכו תושבי ישראל ל"חלון הזדמנויות" שבו יתאפשר להם לבחון, תחילה באמצעות פנייה אנונימית אל פקיד השומה, את שיעור המס שיוטל על כספים שלא דווחו לו, בין היתר בגין כספים שנצברו בחו"ל. כל זאת כדי לבחון ולהחליט אם לדווח על אותם הכספים ובכך לזכות בהפטר ובחסינות מנקיטת הליכי חקירה ומהגשת כתבי אישום פליליים נגדם.

לאור העובדה כי שעון החול הולך ואוזל ומשום שמדובר בהזדמנות פז לבחון באופן אנונימי את המס שיוטל על הכספים הנמצאים בחשבונות הבנק, אנו סבורים כי יש לשקול ולבחון בכובד ראש את האפשרות לפנות כאמור לפקיד השומה, בסיוע באיש מקצוע מומחה בתחום.

 

חשבים - השירות המקיף וללא הגבלה בעולמות המיסים, דיני עבודה, פנסיה וגמל
מאגרי מידע מקיפים | מענה מקצועי | מחשבונים
לקבלת מחיר אטרקטיבי השאירו פרטים ונחזור בהקדם
מאמרים נוספים באותו נושא
המוצרים שלנו