ארבעה טרנדים המשפיעים על הדרך בה אנחנו עובדים
חשבים - השירות המקיף וללא הגבלה בעולמות המיסים, דיני עבודה, פנסיה וגמל
לקבלת מחיר אטרקטיבי השאירו פרטים ונחזור בהקדם

ארבעה טרנדים המשפיעים על הדרך בה אנחנו עובדים

מאת: שירלי מימרן-דהאן | סמנכ"לית משאבי אנוש בקבוצת ISS ישראל | 09/05/2016

| |

השינויים שחלו בעשור האחרון באפיון העובדים וסביבתם

במהלך העשור האחרון, סביבת העבודה שלנו עברה שינוי דרסטי, הן מבחינת האופן שבו אנחנו עובדים והן מבחינת הדרישות שלנו מחלל העבודה. אך לא רק סביבת העבודה השתנתה אלא גם האופן שבו אנחנו עובדים. אנו, בקבוצת ISS ישראל, זיהינו 4 טרנדים מרכזיים אשר משפיעים על סביבת העבודה שלנו.

 הטרנד הראשון הוא עלייה ברמת ההשכלה של העובד. עובדים בעלי רקע אקדמאי מפעילים שיקול דעת ומחשבה כדרך חיים. הם משתמשים בכלי מחקר בכדי להגדיר את הבעיה בה הם עוסקים, לזהות את הפתרונות האפשריים ולאחר מכן להפיץ את המידע. טרנד זה דרש מהמעסיקים להשקיע ולטפח את העובדים שאינם בעלי רקע אקדמאי על מנת שיוכלו להתפתח יחד עם הארגון ולמקסם את היכולות שלהם והפוטנציאל הגלום בהם.

הטרנד השני הוא הקפיצה הטכנולוגית. הטכנולוגיות החדשות תרמו את שלהן בשינוי סביבת העבודה. הרשתות החברתיות והאינטרנט המהיר, למשל, אפשרו לתקשר עם קולגות מסביב לעולם מבלי לקום מהכיסא. כניסתן של טכנולוגיות עתידניות בשנים הקרובות עשויה להשפיע אף יותר על סביבת העבודה שלנו. קשה לשער מה יהיו הטכנולוגיות העתידניות, אבל ניתן ״להמר״ על כמה תחומים: הכרה קולית ותרגום סימולטני למשל הינן טכנולוגיות הנמצאות כיום במוקדי פיתוח וצפויות להשפיע על יכולות התקשורת המיידיות שלנו ללא מכשול של שפה. תחום אחר הינו הבינה המלאכותית והרובוטיקה. תחום זה מדבר על רובוטים בעלי יכולות ניתוח מתקדמות החפות מטעויות אנוש. כמו כן יש להניח כי מכשירים אלקטרוניים יוכלו ״לתקשר״ זה עם זה ולהעביר נתונים מאחד לשני מבלי צורך ביד אדם. המעסיקים חייבים להישאר בעניינים ולאמץ את הטכנולוגיות החדשות כדי להוביל בחדשנות בתחומם.

 הטרנד השלישי הינו חילופי דור בקרב העובדים עצמם, מדור הX- לדור ה-Y. דור ה-X מתאר את הקבוצה הדמוגרפית של ה״בייבי בומרז״, מדובר באנשים שנולדו בין שנות ה-60 לתחילת שנות ה80. הם מאכלסים תפקידים בכירים רבים בחברות היום, אולם אופן החשיבה שלהם מאופיין בנוקשות מסויימת. בני דור הY- (ילידי סוף שנות ה-80 ותחילת שנות האלפיים) מעדיפים ברובם להקדיש יותר זמן למשפחה, וכתוצאה מכך נוטים להעדיף שעות עבודה גמישות על פני שכר גבוה. בני דור זה מחוברים לאינטרנט ומרגישים בנוח בסביבת עבודה ״מרחוק״. בנוסף, בני הדור הזה פועלים במיטביות בעיקר בעבודה בצוות. בכך חילופי הדורות הפכו את אופן העבודה מאינדווידואלי לעבודה המבוססת על פרוייקטים המתבצעים באמצעות עבודת-צוות. שינוי זה יצר מצב שבו במקום לעבוד מאחורי אותו שולחן קבוע שמיקומו הושפע מהיררכיה של העובד בחברה - לעבודה ב״תחנות עבודה״ משותפות ובחדרים גמישים אשר יכולים להתאים למטלות שונות ומשימות צוותיות. כמו כן, הטכנולוגיות החדשות וכניסתו של דור ה-Y יצרו מצב שבו העבודה עברה מהמטה המרכזי של החברה, לפיזור של מיקומים מגוונים לרבות ביתו של העובד. השילוב של מחשבים ביתיים ניידים, אינטרנט מהיר ואפליקציות תקשורת שונות מאפשר ניוד של העובד והסירו את המגבלות והסטריאוטיפים שהיו סביב עבודה מהבית. הכוונה היא כי היום המיקום של העובד אינו משמעותי - כל עוד יש ברשותו לפטופ ו-Skype.

הטרנד הרביעי והאחרון הוא הגלובליזציה. הגלובליזציה משפיעה על האופן שבו אנחנו עובדים בעיקר בתחום הזמינות של עובדים כישרוניים. היא מחברת אנשים מוכשרים לפלטפורמה שבה הם יכולים ״לפרוק״ את הכישרון שלהם בדרכים מתוחכמות. היום, עובד מוצלח לא חייב להיות מהארץ שבה החברה פועלת. במקביל, הגלובליזציה תרמה לתופעת מיקור החוץ ולהתחזקותן של חברות שירותים. חברות השירותים מאפשרות לחברות רבות להתמקד בתחומי העיסוק המרכזיים שלהם, ולהשקיע את משאביהן בפיתוח טכנולוגי ובמתן שירות מקצועי ללקוחות ולא בשירותים הנלווים לעסק כגון תחזוק המבנה, הסעדה, שמירה וכו׳. באמצעות חברות השירותים, חברות עסקיות רבות מצליחות להשקיע את משאביהן אך ורק בפיתוח עסקי ובצמיחה ומורידות את ״הדאגות״ השוטפות מהראש.

חשבים - השירות המקיף וללא הגבלה בעולמות המיסים, דיני עבודה, פנסיה וגמל
מאגרי מידע מקיפים | מענה מקצועי | מחשבונים
לקבלת מחיר אטרקטיבי השאירו פרטים ונחזור בהקדם
מאמרים נוספים באותו נושא
המוצרים שלנו