קריטריונים למגורים הולמים של עובדים זרים
חשבים - השירות המקיף וללא הגבלה בעולמות המיסים, דיני עבודה, פנסיה וגמל
לקבלת מחיר אטרקטיבי השאירו פרטים ונחזור בהקדם

קריטריונים למגורים הולמים של עובדים זרים

מאת: עוה"ד יצחק איתן (פרנלדס) וארתור בלאייר | ממשרד בלאייר-פרנלדס ושות' | 08/06/2015

| |

קנסות מוחשיים לחברה קבלנית ומנהלה שהורשעו באי-העמדת מגורים הולמים לעובדים זרים

במאמר שפרסמנו לאחרונה (3.5.15) בניוזלטר "חשבים" נסקר פסק דין של בית הדין לעבודה שהרשיע חברה קבלנית ידועה ומנהלה בעבירה פלילית של אי-העמדת מגורים הולמים לגבי 8 עובדים זרים. נזכיר שבפסק הדין נמצא כי בחדר המדרגות של מגורי העובדים הזרים לא הייתה תאורה מספקת; כי לא סופקו לעובדים ארונות אישיים; כי המטבח שבמגורי העובדים נעדר משטח עבודה וארונות אחסון; כי חדר השירותים היה לא נאות והציוד שבו שבור ובלתי תקין; כי מקום המגורים לא תוחזק כדבעי ונתגלה בו מפגע תברואתי; וכי החברה ומנהלה הנאשמים הפרו את חובתם שעה שלא דאגו לתלות במקום הוראות כיבוי אש הכתובות בשפת העובדים.

מודעות אלמנטרית להיות הפרות רבות של הוראות חוק עובדים זרים ודרישותיו עבירות פליליות הייתה חוסכת מהנאשמים את ההרשעה ואת עצם הצורך בניהול הליך פלילי מטריד, קשה ויקר.

כחודש לאחר ההרשעה גזר בית הדין את עונשם של הנאשמים. חשוב להבין כי הרשעה בעבירה של הימנעות מהעמדת מגורים הולמים עלולה לגרור הטלת קנס כבד על נאשם עד 116,000 שקלים בגין כל עובד שכלפיו הופרה החובה. היינו, בהתאם לחוק, החברה הקבלנית ומנהלה שהורשעו בהפרת החובה כלפי 8 עובדים עמדו כל אחד בנפרד בסכנה לקבלת קנס עד כמיליון שקלים.

על מנת לקבוע את הענישה ההולמת בנסיבות בית הדין לעבודה בחן את חומרת העבירה ואת היקפה של הפגיעה בזכויות העובדים הזרים. בית הדין גם התייחס לצורך בהעברת מסר לאחרים, בהרתעה מפני ביצוע עבירות שבהן הורשעו הנאשמים ושכמותן ובמיגורן מקרב החברה בישראל. עם זאת בית הדין שקל לזכות הנאשמים כי בחובם לא היו הרשעות קודמות וכי בצד ההרשעות זוכו מעבירות אחרות שבהן הואשמו.  גם מרכיב חלוף הזמן הרב מעת ביצוע העבירות שבהן הורשעו נעמד לזכות הנאשמים.

בסופו של דבר  בית הדין גזר על החברה קנס בגובה 280 אלף שקלים ועל המנהל קנס של 56,000 שקלים.

 

[(י-ם) 65/10 ת"פ (י-ם) 65-10 מ.י. משרד התמ"ת מחלקה משפטית - עו"ז נ' בוני הארץ י.ק (23.2.15)]

 

חשבים - השירות המקיף וללא הגבלה בעולמות המיסים, דיני עבודה, פנסיה וגמל
מאגרי מידע מקיפים | מענה מקצועי | מחשבונים
לקבלת מחיר אטרקטיבי השאירו פרטים ונחזור בהקדם
מאמרים נוספים באותו נושא
המוצרים שלנו